Cenově nejdostupnější horské elektrokolo z nabídky CRUSSIS e-ATLAND 5.7 (2022) s osvědčeným středovým motorem Bafang MaxDrive M400 a baterií 13Ah /468Wh na 27,5" kolech s odpruženou pružinovou vidlicí Suntour (zdvih 100mm), které má navíc hydraulické kotoučové brzdy a velmi atraktivní barvy.
Nejlevnější horské elektrokolo CRUSSIS e-ATLAND 5.7 (2022) s osvědčeným středovým motorem BAFANG MaxDrive (M400) v atraktivních barvách s baterií 13Ah/468Wh integrovanou v rámu s možností snadného vyndání je plně dostačující na běžné výlety.
Menší průměr kol 27,5" je díky snadné ovladatelnosti vhodný i pro jízdu v členitém terénu, ale bez problému zvládne i silnici nebo cyklostezku. Kola jsou obuta do plášťů MAXXIS Ardent 27,5 x 2,40 což zaručuje dobrou přilnavost elektrokola v terénu.
Horské elektrokolo Crussis e-ATLAND 5.7 není standardně vybaveno blatníky, světly, ani nosičem. Jedná se o tzv. kolo na lehko připravené na horší zacházení v terénu. Všechny tyto věci se ale dají v případě potřeby dokoupit samostatně, což může být výhoda pro každého, kdo si rád vybírá příslušenství sám.
Elektrokolo má sportovní design v moderní atraktivní černé barvě.
Elektromotor BAFANG Max Drive (M400), o nominálním výkonu 250W (max 500W), skvěle balancuje mezi točivým momentem a spotřebou, která je pro e-bike vždy kritická. Při zachování nízké spotřeby nabízí opravdu vysoký točivý moment až 80 Nm. Elektromotor je vybaven torzním snímačem síly šlapání. Regulaci výkonu motoru provádí řídící jednotka, která neustále vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů. Zjednodušeně řečeno vše funguje tak, že čím větší výkon při jízdě (při šlapání do pedálů) vynaložíte, tím více vám motor pomůže. Tento motor je na trhu již dlouho a téměř beze změn a inovací, což svědčí o tom, že se povedl a je velmi oblíbený.
Elektrokolo je vybaveno odpruženou vidlicí s pružinovým tlumením SUNTOUR XCT HLO DS 27,5" se zdvihem 100 mm, která je skvěle přizpůsobivá váze cyklisty. Stačí jednoduše upravit předpětí pružiny (otočením kolečka po směru hodinových ručiček zvyšujete předpětí a otočením proti směru hodinových ručiček ho snižujete) a e-bike plně adaptovat vaší váze a stylu jízdy. Dobře nastavená vidlice pak skvěle tlumí nárazy při jízdě v terénu, zatímco na rovném povrchu zbytečně „nepropružuje.“ Pružení je možné uzamknout pomocí uzavírání z korunky vidlice.
Při delších jízdách oceníte příjemné gripy na řidítkách a velmi přehledný černobílý LCD displej, který má všechny potřebné funkce včetně tachometru.
Jízda na tomto elektrokole je velmi příjemná a na kolo si velmi rychle zvyknete.
Toto elektrokolo máme osobně vyzkoušené a můžeme vám ho doporučit!
Elektrokolo si můžete vyzkoušet, protože ho má obvykle v nabídce TEST CENTRUM elektrokol Nové Město na Moravě.
Elektrokolo je k dispozici ve velikostech:
Bafang je jedním z největších výrobců komponentů pro elektrokola na světě. Již přes 10 let vyrábí nábojové (přední a zadní) motory, díky kterým je dlouhodobě jedničkou na světovém trhu. V posledních letech se však intenzivně zaměřil na výrobu středových motorů.
Středový motor Bafang MaxDrive M400 je nejvíce prodávaný středový motor na světě a jedná se o velmi spolehlivý motor, který je za ta léta velmi dobře vyladěn. Motor je vybaven jak snímačem torzním (tlakovým) snímačem síly šlapání. Regulaci výkonu motoru provádí řídící jednotka, která neustále vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů. Zjednodušeně řečeno vše funguje tak, že čím větší výkon při jízdě (při šlapání do pedálů) vynaložíte, tím více vám motor pomůže.
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Český výrobce kol a koloběžek Crussis funguje na českém trhu od roku 2013.
V roce 2015 byla otevřena nová výrobní linka kol s kapacitou 8000 kusů ročně s možností navýšení až na 20.000 kusů a byla spuštěna výrobní linka do detailů vyladěných koloběžek Crussis.
Koloběžky se od roku 2016 prodávají v 8 evropských zemích a USA.
Od roku 2018 došlo k modernizaci výrobní linky a rozšíření výrobní řady o karbonové horské elektrokolo s pevným rámem o váze 20,9 kg a celoodpružené horské elektrokolo pro ještě hladší jízdu v náročném terénu.
V roce 2019 sestává tváří značky Crussis mezinárodní sportovní ikona a hokejová legenda Jaromír Jágr, který značku rychle posunuje zase o kousek dál. Za zmínku stojí limitovaná edice 100ks kol Jágr-68 s vlastnoručním podpisem a také zařazení středových motorů značky Bosch do nabídky elektrokol.
Výrobce | CRUSSIS |
---|---|
Modelový rok | 2022 |
Rám | AL 6061 |
Motor | Středový Bafang M400 MaxDrive 80Nm |
Baterie | LI-ION 36V, 468 Wh (13 Ah) |
Displej | LCD display Bafang DP-C07 |
Vidlice | SUNTOUR XCT30 HLO DS 27,5 |
Řidítka | CRUSSIS Al, 760 mm |
Představec | CRUSSIS Al, 60 mm, pevný |
Náboje | CRUSSIS disc, ložisko věneček, 32D |
Velikost kol | 27,5 |
Ráfky | CRUSSIS 27,5", dvoustěnné, vložkované, 25mm |
Pláště | MAXXIS Ardent 27,5 x 2,40 |
Brzdy | SHIMANO BR-MT200, nebo SRAM Level, hydraulická |
Převodník | BAFANG, 38 zubů, 170 mm |
Přehazovačka | SHIMANO Acera RD-M360-L nebo SRAM X4 8 rychlostí |
Řazení | 1x8 |
Řetěz | KMC X8 |
Sedlovka | CRUSSIS se zámkem 30,4 350 mm |
Sedlo | SELLE ROYAL |
Nosnost | 120kg |
Součást balení | nabíječka 2A |