LAPIERRE e-Explorer 4.4 Low 2022
ČERVENÁ
Trekové elektrokolo LAPIERRE e-Explorer 4.4 Low 2022 má hliníkový rám v barvě ČERVENÁ. Moderní vestavěná baterie PowerTube 400Wh 11,1Ah 36V Li-ion umocňuje sportovní vzhled elektrokola. Baterie je vyndávací a je možné ji nabíjet jak na kole tak i mimo kolo. Trekové elektrokolo e-Explorer 4.4 Low nemá usb konektor pro nabíjení. Součástí je nabíječka 2a.
Středový motor Bosch PERFORMANCE CX 75Nm s tlakovým senzorem, který reaguje na sílu šlápnutí. Čím silněji se zatlačí do pedálu, tím více motor pomáhá. Když se šlape zlehka, motor pomáhá jen nepatrně, když se zatlačí do pedálu silně, motor pomůže maximálním výkonem. Díky tlakovému senzoru je jízda na elektrokole podobná jízdě na obyčejném kole, nestane se, že by motor zabral, když to jezdec nečeká. Středový motor je obvykle výkonnější než běžné motory (250W) v zadním kole.
Trekové elektrokolo LAPIERRE e-Explorer 4.4 Low 2022 je vybaveno blatníky. Toto trekové elektrokolo je vybaveno předním a zadním světlem. LAPIERRE e-Explorer 4.4 Low je vybaveno zadním hliníkovým nosičem s nosností 15kg.
LAPIERRE e-Explorer 4.4 Low 2022 má kola 27,5 palců a pláště WTB Intersector 27.5x2.30" (58-584), Black Sidewall, Dual DNA, 30TPI. Brzdy sHIMANO MT200 a o tlumení se stará sR Suntour NEX E-25 Tapered QR9x100 27,5 63mm travel.
Jízda na tomto elektrokole je velmi příjemná a na kolo si rychle zvyknete.
Trekové elektrokolo máme osobně vyzkoušené a můžeme vám ho doporučit!
Elektrokolo si můžete vyzkoušet, protože ho máme obvykle v TEST CENTRUM elektrokol PETROVICE - Nové Město na Moravě.
Elektrokolo je k dispozici ve velikostech:
Středový elektromotor Bosch PERFORMANCE CX 75Nm
Německá značka BOSCH je záruka kvality a precizního provedení, což u středových motorů platí na 100%. Středové pohody Bosch jsou dlouhodobě jedničkou na trhu s elektrokoly a jsou inspirací pro ostatní výrobce. Jejich motory fungují naprosto bezproblémově a úroveň spolehlivosti je téměř 100%.
Bosch navíc poskytuje nadstandartní služby, servisní zázemí, aplikace pro mobilní telefony, rozsáhlou diagnostiku a garanci náhradních dílů.
Středový motor Bosch Performance CX je určený pro sportovní a náročnou jízdu s vysokou mírou asistence. S kroutícím momentem až 75Nm si hravě poradí i s horským terénem. Turbo asistence nabízí opravdový výkon pro rychlé sprinty a velmi sportovní jízdu. Ani při vysokým zatížení v horském terénu se motor nepřehřívá!
Tento typ motoru je vybaven torzním (tlakovým) snímačem a senzorem otáček a rychlosti, díky čemuž řídící jednotka vyhodnocuje jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Díky tomu budete mít pocit, že na kole jedete, nikoliv že vás kolo veze.
Motor Bosch PERFORMANCE CX je velmi tichý a vyznačuje se přirozeným pocitem z jízdy, kdy vás ani v terénu nikam netlačí a chová se zcela předvídatelně. Velkou výhodou je funkce odpojení výkonu při řazení, která šetří opotřebení řetězu a pomáhá plynulému přeřazení i v terénu.
Nový model 2019 je menší než předchozí typ, díky čemuž se zvýšila světlá výška o 4 cm, což umožňuje jízdu i ve velmi náročném terénu bez poškození. Navíc se snížil i vnitřní odpor motoru při jízdě bez asistence a díky zpřevodování motoru v poměru 2,5:1 nemusíte mít ani obavy z lehkých převodů, což vás může napadnout při pohledu na malý pastorek, kterým je motor Bosch vybavený. (má-li pastorek 15 zubů, odpovídá to 38 zubům u běžného kola)
- Typ motoru: Středový
- Výkon: 250W
- Max. točivý moment: 75 Nm
- Senzory: Tlakový senzor, Senzor otáček, Senzor rychlosti
- Váha: 3,5 kg
- Hlučnost: < 50 dB
LCD display Bosch PURION
Černobílý LCD displej zobrazuje funkce:
- volbu 4 režimů asistence (eco, tour, sport, turbo)
- funkci WALK (rychlost chůze – využití např: při vedení kola do prudkého kopce)
- zobrazení aktuální, maximální a průměrné rychlosti
- ujeté kilometry: jednotlivá jízda/celková ujeta vzdálenost
- ukazatel stavu nabití baterie
Baterie PowerTube 400Wh 11,1Ah 36V Li-ion
a reálný dojezd
- Tuto baterii je možné nabíjet na kole. Pokud je baterie vyndávací, tak i mimo kolo. V takovém případě je držák baterie vybaven zámkem, který zabrání odcizení baterie.
- Baterie nemá paměťový efekt, tuto baterii můžete nabíjet kdykoliv, a to i po krátké jízdě.
- Životnost baterie se udává cca 1000 plných nabíjecích cyklů, tedy od 0 do 100%. Pokud dobíjíte pouze 20% jedná se o 0,2 cyklu. Pokud najedete například 50km na jedno nabití, baterie vydrží 50.000km!!!
- Baterie každý rok snižuje svojí kapacitu o cca 5-10%, podle toho jak dobře se o ní staráte a jak kvalitní články v ní jsou
- Doba nabíjení z 0 na 80% kapacity je cca 4-5 hodin (plné nabití obvykle do 6-10 hodin)
- Baterie je elektronicky chráněná proti podbití, přebití a přehřátí pomocí BMS (Battery Management System), díky čemuž je zajištěna dlouhá životnost. Jednotka BMS hlídá jednotlivké články a v případě, že se nějaký chová nestandardně, tak baterii odstaví. Proto pozor na baterie, které BMS jednotku nemají,...
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Nejdůležitější faktory ovlivňující dojezd
- Kapacita baterie a kvalita článků (značkové/neznačkové)
- Typ motoru (středový, zadní), typ snímače a chip (odblokování rychlosti)
- Váha jezdce a styl jízdy (aktivita)
- Stupeň síly dopomoci, vhodné přehazování a správně zvolená rychlost
- Profil trasy (kopce, rovina, težký terén)
- Nahuštění, vzorek a šířka pneumatik atd.
Informace o značce LAPIERRE
Francouzský výrobce kol Lapierre známý především svými silničkami kombinuje technologické inovace, design, smysl pro detail a dlouholeté zkušenosti. Díky tomu nabízí od roku 1946 kvalitní, designově propracovaná kola s perfektními jízdními vlastnostmi.
Jeho tým vývojových inženýrů, jezdců a milovníků kol se věnuje výzkumu a inovacím s cílem propojení myšlenky a teorie s praxí. Kooperace vývojářů spolu s jezdci funguje na 100 %. Téměř všichni zaměstnanci Lapierre jezdí na kole a podílí se tak na ověřování výzkumu a zpětné vazbě k dalšímu vývoji a výrobě. Výstupní kontrola kvality je pro Lapierre velmi důležitá. Všechna kola jsou montována ve Francii, každý zaměstnanec je registrován v „Bike pass“, který umožňuje sledovat kvalitu v každé fázi montáže. Vždy je možné projít celý proces výroby a dohledat, kdo kolo složil.
Kormě prémiových silničních kol jsou v nabídce Lapierre k nalezení také elektrokola, MTB, gravely, CX i City/Treking a Krosová kola.