LAPIERRE Overvolt TR 3.5 2021
BÍLÁ
Horské kolo LAPIERRE Overvolt TR 3.5 2021 má hliníkový rám v barvě BÍLÁ. Moderní vestavěná baterie BOSCH PowerTube 13,4Ah 500Wh 36V umocňuje sportovní vzhled elektrokola. Baterie je vyndávací a je možné ji nabíjet jak na kole tak i mimo kolo. Horské kolo Overvolt TR 3.5 nemá usb konektor pro nabíjení. Součástí je nabíječka 4a.
Středový motor YAMAHA PW-TE 60NM s tlakovým senzorem, který reaguje na sílu šlápnutí. Čím silněji se zatlačí do pedálu, tím více motor pomáhá. Když se šlape zlehka, motor pomáhá jen nepatrně, když se zatlačí do pedálu silně, motor pomůže maximálním výkonem. Díky tlakovému senzoru je jízda na elektrokole podobná jízdě na obyčejném kole, nestane se, že by motor zabral, když to jezdec nečeká. Středový motor je obvykle výkonnější než běžné motory (250W) v zadním kole.
Horské kolo LAPIERRE Overvolt TR 3.5 2021 není standardně vybaveno blatníky, které se ale dají dokoupit. Toto horské kolo není vybaveno předním ani zadním světlem, ale obě světla se dají dokoupit a na kolo doplnit. LAPIERRE Overvolt TR 3.5 nemá nosič, ale je možné ho tam domontovat.
LAPIERRE Overvolt TR 3.5 2021 má kola 27,5 palců a pláště Schwalbe Smart Sam K-Guard 27.5x2.6. Brzdy sHIMANO MT200, kotouče RT30 203mm/180mm a o tlumení se stará sR SUNTOUR XCM 34 COIL LO-R 15AH TRHU AXLE 110MM 27.5' 130mm TRAVEL a tlumič LAPIERRE METRIC 190x40 MM.
Jízda na tomto elektrokole je velmi příjemná a na kolo si rychle zvyknete.
Horské kolo máme osobně vyzkoušené a můžeme vám ho doporučit!
Elektrokolo si můžete vyzkoušet, protože ho máme obvykle v TEST CENTRUM elektrokol PETROVICE - Nové Město na Moravě.
Elektrokolo je k dispozici ve velikostech:
Středový elektromotor YAMAHA PW-TE 60NM
YAMAHA je japonská kvalita a preciznost. Motor YAMAHA PW-TE se zaměřuje na poskytování pohodlí a stabilní jízdu v městských oblastech. Motor má 4 senzory Quad Sensor System Yamaha a řídící jednotka kromě rychlostí, frekvence a síly šlapání vyhodnocuje také sklon terénu a podle něj upravuje míru dopomoci. Přítomnost snímače sklonu umožnila ke čtyřem stávajícím jízdním režimům přidat také režim pátý, který mezi jednotlivými stupni asistence volí zcela automaticky, tedy bez jakéhokoliv přičinění jezdce. Pohon má kroutící moment, který dosahuje 60 Nm. Motor má čtyři jízdní režimy Eco+, Eco, STD, High. Tento typ motorů je určen především pro elektrokola městská, krosová, trekingová a také pro levnější varianty horských elektrokol.
- Typ motoru: Středový
- Výkon: 250W
- Max. točivý moment: 60 Nm
- Senzory: Quad Sensor System Yamaha
- Váha: 3,4 kg
- Hlučnost: < 55 dB
- Označení: YAMAHA PW-TE
LCD display Bosch PURION
Černobílý LCD displej zobrazuje funkce:
- volbu 4 režimů asistence (eco, tour, sport, turbo)
- funkci WALK (rychlost chůze – využití např: při vedení kola do prudkého kopce)
- zobrazení aktuální, maximální a průměrné rychlosti
- ujeté kilometry: jednotlivá jízda/celková ujeta vzdálenost
- ukazatel stavu nabití baterie
Baterie BOSCH PowerTube 13,4Ah 500Wh 36V
a reálný dojezd
- Tuto baterii je možné nabíjet na kole. Pokud je baterie vyndávací, tak i mimo kolo. V takovém případě je držák baterie vybaven zámkem, který zabrání odcizení baterie.
- Baterie nemá paměťový efekt, tuto baterii můžete nabíjet kdykoliv, a to i po krátké jízdě.
- Životnost baterie se udává cca 1000 plných nabíjecích cyklů, tedy od 0 do 100%. Pokud dobíjíte pouze 20% jedná se o 0,2 cyklu. Pokud najedete například 50km na jedno nabití, baterie vydrží 50.000km!!!
- Baterie každý rok snižuje svojí kapacitu o cca 5-10%, podle toho jak dobře se o ní staráte a jak kvalitní články v ní jsou
- Doba nabíjení z 0 na 80% kapacity je cca 4-5 hodin (plné nabití obvykle do 6-10 hodin)
- Baterie je elektronicky chráněná proti podbití, přebití a přehřátí pomocí BMS (Battery Management System), díky čemuž je zajištěna dlouhá životnost. Jednotka BMS hlídá jednotlivké články a v případě, že se nějaký chová nestandardně, tak baterii odstaví. Proto pozor na baterie, které BMS jednotku nemají,...
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Nejdůležitější faktory ovlivňující dojezd
- Kapacita baterie a kvalita článků (značkové/neznačkové)
- Typ motoru (středový, zadní), typ snímače a chip (odblokování rychlosti)
- Váha jezdce a styl jízdy (aktivita)
- Stupeň síly dopomoci, vhodné přehazování a správně zvolená rychlost
- Profil trasy (kopce, rovina, težký terén)
- Nahuštění, vzorek a šířka pneumatik atd.
Informace o značce LAPIERRE
Francouzský výrobce kol Lapierre známý především svými silničkami kombinuje technologické inovace, design, smysl pro detail a dlouholeté zkušenosti. Díky tomu nabízí od roku 1946 kvalitní, designově propracovaná kola s perfektními jízdními vlastnostmi.
Jeho tým vývojových inženýrů, jezdců a milovníků kol se věnuje výzkumu a inovacím s cílem propojení myšlenky a teorie s praxí. Kooperace vývojářů spolu s jezdci funguje na 100 %. Téměř všichni zaměstnanci Lapierre jezdí na kole a podílí se tak na ověřování výzkumu a zpětné vazbě k dalšímu vývoji a výrobě. Výstupní kontrola kvality je pro Lapierre velmi důležitá. Všechna kola jsou montována ve Francii, každý zaměstnanec je registrován v „Bike pass“, který umožňuje sledovat kvalitu v každé fázi montáže. Vždy je možné projít celý proces výroby a dohledat, kdo kolo složil.
Kormě prémiových silničních kol jsou v nabídce Lapierre k nalezení také elektrokola, MTB, gravely, CX i City/Treking a Krosová kola.