CRUSSIS e-Savela 7.5 2020
ŠEDÁ ZELENÁ
Dámské trekové elektrokolo Crussis e-Savela 7.5 (2020) se středovým motorem Bafang M400 MaxDrive 80Nm a značkovou baterií Panasonic 14,5Ah s cenou pod 40.000,- Kč je vhodné na jízdu jak po silnici a cyklostezkách tak snese i lehký terén jako jsou polní a lesní cesty.
Trekové elektrokolo Crussis e-Savela 7.5 je standardně vybaveno blatníky, nosičem (nosnost 15kg) a stojánkem, což je rozdíl protí krosovým elektrokolům, které jsou tzv. na lehko.
Elektrokolo má sportovní design v moderním provedení v elegantní šedé barvě s reflexními zelenými doplňky a na atraktivnosti přidává plněintegrovaná baterie v rámu o kapacitě 14,5Ah s výstupem USB, který můžete využít například pro nabíjení telefonu nebo navigace. Součástí je nabíječka s nabíjecím proudem 2A.
Při jízdě oceníte silný zátah motoru s tlakovým (torzním) snímačem, který dávkuje sílu pomoci podle toho, jakou silou cyklista šlape do pedálů. Čím silněji šlápnete, tím více vám motor pomůže. Jízda je tak velmi přirozená a motor není téměř slyšet.
Průměr kol 28" a hladký vzorek pláště zajistí snadné dosažení vysoké rychlosti na asfaltu a zároveň výbornou ovladatelnost i na cestách v terénu.
Jízda na tomto elektrokole je velmi příjemná a na kolo si velmi rychle zvyknete.
Vybírat můžete ze 2 velikostí. Můžete také zvolit silnější baterii 17,5Ah za příplatek 4.000,- Kč pod označením e-Savela 7.5-S.
Toto elektrokolo máme osobně vyzkoušené a můžeme vám ho doporučit!
Elektrokolo si můžete vyzkoušet, protože ho má obvykle v nabídce TEST CENTRUM elektrokol Nové Město na Moravě.
Elektrokolo je k dispozici ve velikostech:
Středový elektromotor Bafang M400 MaxDrive 80Nm
Bafang je jedním z největších výrobců komponentů pro elektrokola na světě. Již přes 10 let vyrábí nábojové (přední a zadní) motory, díky kterým je dlouhodobě jedničkou na světovém trhu. V posledních letech se však intenzivně zaměřil na výrobu středových motorů.
Středový motor Bafang MaxDrive M400 je nejvíce prodávaný středový motor na světě a jedná se o velmi spolehlivý motor, který je za ta léta velmi dobře vyladěn. Motor je vybaven jak snímačem torzním (tlakovým) snímačem síly šlapání. Regulaci výkonu motoru provádí řídící jednotka, která neustále vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálů. Zjednodušeně řečeno vše funguje tak, že čím větší výkon při jízdě (při šlapání do pedálů) vynaložíte, tím více vám motor pomůže.
- Typ motoru: Středový
- Výkon: 250W (500W)
- Max. točivý moment: 80 Nm
- Senzory: Tlakový snímač
- Váha: 3,8 kg
- Hlučnost: < 55 dB
LCD barevný display Bafang DP-C18
Velmi oblíbený přehledný barevný LCD displej zobrazuje funkce:
- volbu 5 režimů asistence
- funkci WALK (rychlost chůze – využití např: při vedení kola do prudkého kopce)
- zobrazení aktuální, maximální a průměrné rychlosti
- ujeté kilometry: jednotlivá jízda/celková ujeta vzdálenost
- denní a noční režim (podsvícení displeje)
- ukazatel stavu nabití baterie
Displej je dále vybaven USB konektorem umožňujícím dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace, osvětlení aj.). Dobíjet svá zařízení tak můžete i mimo civilizaci, což se zejména při delších výletech může hodit.
Baterie PANASONIC Li-Ion 36V / 522 Wh (14,5 Ah)
a reálný dojezd
- Tuto baterii je možné nabíjet na kole. Pokud je baterie vyndávací, tak i mimo kolo. V takovém případě je držák baterie vybaven zámkem, který zabrání odcizení baterie.
- Baterie nemá paměťový efekt, tuto baterii můžete nabíjet kdykoliv, a to i po krátké jízdě.
- Životnost baterie se udává cca 1000 plných nabíjecích cyklů, tedy od 0 do 100%. Pokud dobíjíte pouze 20% jedná se o 0,2 cyklu. Pokud najedete například 50km na jedno nabití, baterie vydrží 50.000km!!!
- Baterie každý rok snižuje svojí kapacitu o cca 5-10%, podle toho jak dobře se o ní staráte a jak kvalitní články v ní jsou
- Doba nabíjení z 0 na 80% kapacity je cca 4-5 hodin (plné nabití obvykle do 6-10 hodin)
- Baterie je elektronicky chráněná proti podbití, přebití a přehřátí pomocí BMS (Battery Management System), díky čemuž je zajištěna dlouhá životnost. Jednotka BMS hlídá jednotlivké články a v případě, že se nějaký chová nestandardně, tak baterii odstaví. Proto pozor na baterie, které BMS jednotku nemají,...
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Nejdůležitější faktory ovlivňující dojezd
- Kapacita baterie a kvalita článků (značkové/neznačkové)
- Typ motoru (středový, zadní), typ snímače a chip (odblokování rychlosti)
- Váha jezdce a styl jízdy (aktivita)
- Stupeň síly dopomoci, vhodné přehazování a správně zvolená rychlost
- Profil trasy (kopce, rovina, težký terén)
- Nahuštění, vzorek a šířka pneumatik atd.
Informace o značce CRUSSIS
Český výrobce kol a koloběžek Crussis funguje na českém trhu od roku 2013.
V roce 2015 byla otevřena nová výrobní linka kol s kapacitou 8000 kusů ročně s možností navýšení až na 20.000 kusů a byla spuštěna výrobní linka do detailů vyladěných koloběžek Crussis.
Koloběžky se od roku 2016 prodávají v 8 evropských zemích a USA.
Od roku 2018 došlo k modernizaci výrobní linky a rozšíření výrobní řady o karbonové horské elektrokolo s pevným rámem o váze 20,9 kg a celoodpružené horské elektrokolo pro ještě hladší jízdu v náročném terénu.
V roce 2019 sestává tváří značky Crussis mezinárodní sportovní ikona a hokejová legenda Jaromír Jágr, který značku rychle posunuje zase o kousek dál. Za zmínku stojí limitovaná edice 100ks kol Jágr-68 s vlastnoručním podpisem a také zařazení středových motorů značky Bosch do nabídky elektrokol.