FANTIC XEF 1.9 Factory 2023
BÍLÁ ČERNÁ
Model FANTIC XEF 1.9 Factory (2023) je poháněn motorem Brose S-MAG s maximálním točivým momentem 90Nm. Stabilní výkon i při rychlém šlapání, okamžitá odezva na pedále a především režim automatické podpory v každé situace je silnou stránkou motoru, který váží jen 2,8kg a s vyjímatelnou baterií Fantic, Li Ion, 36V, 720Wh je nadstandardní řešení. Modelová řada FANTIC XEF 1.9 Factory (2023) má hliníkový hlavní rámový trojúhelník, který má na zakázku vyvinutý kompozitní materiál vzpěry zadní stavby ve spolupráci se značkou Acerbis. Geometrie e-biku zajišťuje pohodlný posed a velmi hbité ovládání. V zadní části se stlačuje letmo uložený vzduchový tlumič pomocí přepákovaného jednočepu a zajišťuje lineární chod a využívá celý zdvih tlumiče. Zadní tlumič vedený sedlovou trubkou, zajišťuje optimální rozložení hmotnosti a společně s krátkou baterií přispívá k centralizaci celkové váhy. Díky tomu je kolo pocitově velmi mrštné a hravé.
FANTIC XEF 1.9 Factory (2023) je postaven pro ty nejnáročnější jezdce. High endový mix komponentů poskytuje prvotřídní výkon ve všech ohledech. Tlumení zajišťuje vidlice Rockshox Zeb ve verzi Ultimate a pružinový tlumič Öhlins TTX 22M. O brzdný výkon se starají čtyřpístkové brzdy Braking INCAS a kotouče stejného výrobce s rozměry 220/203mm. Slabý článek rozhodně nepředstavují ani zapletená kola Mavic E-Deemax obutá do bezdušových plášťů výrobce Vittoria. Bezdrátové řazení Sram ASX Eagle s rozsahem 10-52. Kokpit dostala na starosti značka Renthal, se kterou spolupracuje tovární tým Fantic Racing. Pohodlné sedlo Selle Italia Novus Boost X-CROSS Superflow umístěné na teleskopické sedlovce Cranbrothers Highline 7 o průměru 30.9mm. Prvotřídní tlumení EXT se zdvihem 190mm je tedy jen špičkou ledovce! Zadní pružinový tlumič EXT e-Storia byl vyvinut speciálně pro těžké e-biky. Disponuje neuvěřitelně přesným a citlivým laděním chodu nebo technologií hydraulického dorazu HBC a je velmi lehký – pouze 460g bez pružiny.
.
Horské elektrokolo není standardně vybaveno blatníky, světly, ani nosičem. Jedná se o tzv. kolo na lehko připravené na horší zacházení v terénu. Všechny tyto věci se ale dají v případě potřeby dokoupit samostatně, což může být výhoda pro každého, kdo si rád vybírá příslušenství sám.
Jízda na tomto elektrokole je velmi příjemná a na kolo si velmi rychle zvyknete.
Tento typ celopéra je velice univerzální. Vybírat můžete ze 3 velikostí rámu pro menší výšky postav, či k dravějšímu stylu jízdy.
Toto elektrokolo máme osobně vyzkoušené a můžeme vám opravdu doporučit!
Elektrokolo je k dispozici ve velikostech:
- S (152-164cm - doporučená výška postavy) - dostupnost na dotaz
- M (163-174cm - doporučená výška postavy) - dostupnost na dotaz
- L (171-186cm - doporučená výška postavy) - dostupnost na dotaz
Středový elektromotor BROSE S - MAG 90Nm
BROSE je Berlínský výrobce automobilových součástek a od roku 2014 vstoupila úspěšně i na trh s elektromotory pro kola. Více jak 30 výrobců (BH, BESV, Fantic, Specialized,...) tyto motory využívá ve svých kolech. Motory se vyrábí ve dvou provedeních pouzder, a to buď z hliníku nebo magnesia. Motor využívá tři jízdní režimy ECO, TOUR, BOOST. Motory Brose patří k nejtišším a nejsilnějším motorům na trhu. BROSE-S MAG poskytne dokonalý zážitek díky magnesiovému (hořčíkovému) pouzdru, nízké váze 2,9kg a silnému výkonu 90Nm. (až 410% pomoci), kdy motor reaguje velmi rychle v závislosti na kadenci a tlaku na pedál. Konstrukce vnitřního řemenu z uhlíkových vláken udržuje hluk a vibrace motoru na minimu pro co nejplynulejší jízdu dokonce i při maximálním výkonu. Stupeň krytí IP56.
- Typ motoru: Středový
- Výkon: 250W (max 750W)
- Max. točivý moment: 90 Nm
- Senzory: Interní senzory
- Váha: 2,9 kg
- Hlučnost: < 50 dB
- Označení: BROSE S-MAG
TFT barevný display Brose Allround
Barevný TFT stranový displej BROSE ALLROUND o velikosti 1,5" je díky mírnému zakřivení dobře čitelný za všech okolností i za každého počasí (ochrana IPX7) a má 14 funkcí:
- volbu 4 režimů asistence (eco, tour, sport, boost)
- funkci WALK (rychlost chůze – využití např: při vedení kola do kopce)
- zobrazení aktuální, maximální a průměrné rychlosti
- ujeté kilometry: jednotlivá jízda/celková ujeta vzdálenost
- ukazatel stavu nabití baterie
Baterie Fantic, Lithium Ion, 36V, 720Wh
a reálný dojezd
- Tuto baterii je možné nabíjet na kole. Pokud je baterie vyndávací, tak i mimo kolo. V takovém případě je držák baterie vybaven zámkem, který zabrání odcizení baterie.
- Baterie nemá paměťový efekt, tuto baterii můžete nabíjet kdykoliv, a to i po krátké jízdě.
- Životnost baterie se udává cca 1000 plných nabíjecích cyklů, tedy od 0 do 100%. Pokud dobíjíte pouze 20% jedná se o 0,2 cyklu. Pokud najedete například 50km na jedno nabití, baterie vydrží 50.000km!!!
- Baterie každý rok snižuje svojí kapacitu o cca 5-10%, podle toho jak dobře se o ní staráte a jak kvalitní články v ní jsou
- Doba nabíjení z 0 na 80% kapacity je cca 4-5 hodin (plné nabití obvykle do 6-10 hodin)
- Baterie je elektronicky chráněná proti podbití, přebití a přehřátí pomocí BMS (Battery Management System), díky čemuž je zajištěna dlouhá životnost. Jednotka BMS hlídá jednotlivké články a v případě, že se nějaký chová nestandardně, tak baterii odstaví. Proto pozor na baterie, které BMS jednotku nemají,...
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Nejdůležitější faktory ovlivňující dojezd
- Kapacita baterie a kvalita článků (značkové/neznačkové)
- Typ motoru (středový, zadní), typ snímače a chip (odblokování rychlosti)
- Váha jezdce a styl jízdy (aktivita)
- Stupeň síly dopomoci, vhodné přehazování a správně zvolená rychlost
- Profil trasy (kopce, rovina, težký terén)
- Nahuštění, vzorek a šířka pneumatik atd.
Informace o značce FANTIC
Fantic! To nejlepší z Japonska se špetkou Itálie!
Jsme italským🇮🇹 výrobcem jak silničních,
tak off-roadových motocyklů a elektrokol.🏍️💨🚴
Máme více než 50 let zkušeností a neukojitelnou vášeň k off-roadu, kterou přenášíme do výroby, z níž pak vychází neskutečné stroje pro každodenní zábavu.🤩
Používáme prvotřídní ověřené japonské komponenty doplněné o špetku🤌 italského charakteru, díky kterému v našem sedle zažijete ještě více emocí a návalů adrenalinu. 😈
My jsme Fantic! 😎