Trekové elektrokolo MONDRAKER PRIME X 2022 má hliníkový prime 6061 xtralite full butted alloy rám v barvě NIMBUS GREY/GRAPHITE/DESERT GREY, kola 29 palců, středový motor Bosch PERFORMANCE CX 4G 85Nm, baterii Bosch Powertube 20,83Ah/750Wh (není vyndávací), přehazovačku Sram SX Eagle, Type 3 roller bearing clutch, cage lock, long cage, 1x12s, X-actuation 1:1, brzdy hydraulické kotoučové Sram G2 R, 4-piston caliper, Centerline 200mm IS 6 bolts one-piece rotor, stee. Odpružení zajistí vidlice vzduchová RockShox 35 Silver TK 29, 120mm, TurnKey, Solo Air, tapered steerer tube, Boost 15x110mm axle, 35mm steel stanchions, 44mm offset. Settings: compression adjustment at low.
Trekové elektrokolo MONDRAKER PRIME X 2022 má hliníkový prime 6061 xtralite full butted alloy rám v barvě NIMBUS GREY/GRAPHITE/DESERT GREY. Moderní vestavěná baterie Bosch Powertube 20,83Ah/750Wh umocňuje sportovní vzhled elektrokola. Trekové elektrokolo PRIME X nemá usb konektor pro nabíjení. Součástí je rychlonabÍjeČka bosch 4a.
Středový motor Bosch PERFORMANCE CX 4G 85Nm s tlakovým senzorem, který reaguje na sílu šlápnutí. Čím silněji se zatlačí do pedálu, tím více motor pomáhá. Když se šlape zlehka, motor pomáhá jen nepatrně, když se zatlačí do pedálu silně, motor pomůže maximálním výkonem. Díky tlakovému senzoru je jízda na elektrokole podobná jízdě na obyčejném kole, nestane se, že by motor zabral, když to jezdec nečeká. Středový motor je obvykle výkonnější než běžné motory (250W) v zadním kole.
Trekové elektrokolo MONDRAKER PRIME X 2022 je vybaveno blatníky. Toto trekové elektrokolo je vybaveno předním a zadním světlem. MONDRAKER PRIME X je vybaveno zadním hliníkovým nosičem s nosností 15kg.
MONDRAKER PRIME X 2022 má kola 29 palců a pláště Maxxis Grifter 29x2.5, single compound, 60TPI, wire bead, tanned wall.. Brzdy hydraulické kotoučové Sram G2 R, 4-piston caliper, Centerline 200mm IS 6 bolts one-piece rotor, stee a o tlumení se stará vzduchová RockShox 35 Silver TK 29, 120mm, TurnKey, Solo Air, tapered steerer tube, Boost 15x110mm axle, 35mm steel stanchions, 44mm offset. Settings: compression adjustment at low.
Jízda na tomto elektrokole je velmi příjemná a na kolo si rychle zvyknete.
Trekové elektrokolo máme osobně vyzkoušené a můžeme vám ho doporučit!
Elektrokolo si můžete vyzkoušet, protože ho máme obvykle v TEST CENTRUM elektrokol PETROVICE - Nové Město na Moravě.
Elektrokolo je k dispozici ve velikostech:
Německá značka BOSCH je záruka kvality a precizního provedení. Každá z konkurenčních značek je v něčem dobrá, ale nikdo není ve všech ohledech tak precizní a důsledný, jako právě německý Bosch. Středové pohony Bosch jsou inspirací pro ostatní výrobce. Jejich motory fungují naprosto bezproblémově a úroveň spolehlivosti je téměř 100%.
Bosch navíc poskytuje nadstandartní služby, servisní zázemí, aplikace pro mobilní telefony, rozsáhlou diagnostiku a garanci dostupnosti náhradních dílů.
Nový středový motor Bosch Performance CX 4. GENERACE je určený pro sportovní a náročnou jízdu s vysokou mírou asistence. S kroutícím momentem až 75Nm, který je možné softwarově upravit na 85Nm (upgrade) si hravě poradí i s horským terénem. Turbo asistence nabízí opravdový výkon pro rychlé sprinty a velmi sportovní jízdu. Ani při vysokým zatížení v horském terénu se motor nepřehřívá!
Model 2020 4. generace je proti staršímu typu zcela nový motor. Velikost se snížila skoro o 50%, váha je o víc než 1kg nižší (2,79kg). Síla podpory byla zvýšna z 300% na 340%, což je opravdu znát.
Tento typ motoru je vybaven torzním (tlakovým) snímačem a senzorem otáček a rychlosti, díky čemuž řídící jednotka vyhodnocuje jakou silou jezdec šlape do pedálů a podle toho reguluje výkon motoru. Díky tomu budete mít pocit, že na kole jedete, nikoliv že vás kolo veze.
Motor Bosch PERFORMANCE CX 4G je velmi tichý a vyznačuje se přirozeným pocitem z jízdy, kdy vás ani v terénu nikam netlačí a chová se zcela předvídatelně. Máte k dispozici 4 režimy (Eco, Tour, eMTB, Turbo). Režim Tour má nyní zvýšenou dopomoc ze 120% na 140%. Režim TURBO byl vylepšen, aby působil co nejpřirozeněji bez trhání i při maximálním výkonu. Také odpojení pomoci při 25 km/h bylo podstatně vylepšeno. Konečně byl nahrazený mini převodník s převodovkou za velký převodník, který nyní přenáší energie přímo. Motor tak nemá téměř žádný vnitřní odpor, což proti předchozímu modelu je velká změna k lepšímu, zejména při jízdě bez motoru nebo při odpojení motoru nad 25 km/h.
Obrovský posun je zaznamenán také v režimu eMTB, který se automaticky přizpůsobí individuálnímu stylu jízdy. To znamená, že není nutné přepínat mezi režimy Tour a Turbo, motor je neuvěřitelně přesný a snadno ovladatelný a nabízí i funkci asistované chůze. Pomoc při chůzi se přizpůsobí automaticky v závislosti na sklonu terénu. Také životnost baterií Bosch patří mezi nejdelší na trhu (5-8let).
Režimy – úroveň podpory | max. kroutící moment
TURBO – 340% | 75Nm (možný upgrade na 85Nm)
eMTB – 140-340% |75 Nm (možný upgrade na 85Nm)
TOUR – 140% | 50Nm
ECO – 60% | 40Nm
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Mondraker byl, je a také bude značkou, která se bude maximálně snažit být vždy na úplné technologické špičce ve vývoji a implementaci nových technologií, postupů a také používání těch nejmodernějších komponentů.
V Září 2021 tak byl dokončen dlouholetý projekt nového centrály značky ve Španělském Alicante. Nová vysoce moderní budova vyjadřuje přesně image značky, která se spokojí pouze s tím nejlepším. Probíhá zde veškerý vývoj, design a také kompletní montáž kol, která jsou pečlivě kontrolována.
Každý zde si ale uvědomuje, že je důležité neusnout na vavřínech a neustále posouvat limity vpřed, samozřejmě svou vlastní cestou.
Mondraker. The way forward.
Výrobce | MONDRAKER |
---|---|
Modelový rok | 2022 |
Rám | Hliníkový Prime 6061 Xtralite Full Butted Alloy |
Motor | Středový Bosch PERFORMANCE CX 4G 85Nm |
Baterie | Bosch Powertube 20,83Ah/750Wh (není vyndávací) |
Displej | LCD barevný display Bosch KIOX 300 |
Vidlice | Vzduchová RockShox 35 Silver TK 29, 120mm, TurnKey, Solo Air, tapered steerer tube, Boost 15x110mm axle, 35mm steel stanchions, 44mm offset. Settings: compression adjustment at low |
Řidítka | Onoff Sulfur 1.0 double butted 6061 alloy, rise: 20mm, width: 800mm, 9o backsweep, 5o upsweep, 31.8mm barbore |
Představec | Onoff Sulfur FG 30mm 0o, 6061 forged alloy, 31.8mm barbore |
Náboje | Formula DC711, Boost 15x110mm, sealed bearings, IS 6 bolts / Formula EHL148 Boost 12x148mm, sealed b |
Velikost kol | 29 |
Ráfky | MDK-HP1 29, 30mm internal width, tubeless ready, 32 spokes |
Pláště | Maxxis Grifter 29x2.5, single compound, 60TPI, wire bead, tanned wall. |
Brzdy | Hydraulické kotoučové Sram G2 R, 4-piston caliper, Centerline 200mm IS 6 bolts one-piece rotor, stee |
Převodník | Sram X-Sync 2 Eagle 34T, steel, narrow-wide, 104 BCD |
Přehazovačka | Sram SX Eagle, Type 3 roller bearing clutch, cage lock, long cage, 1x12s, X-actuation 1:1 |
Řazení | Sram Trigger SX Eagle, 12s, X-Actuation 1:1, single click |
Řetěz | Sram SX Eagle, 12s, Powerlock |
Sedlovka | Onoff Pija dropper internal, diameter 31.6mm, S size: 387x125mm, M size: 425x150mm, L/XL size: 465x1 |
Sedlo | FIZIK Terra Aidon X5 145mm |
Světla | Přední a zadní |
Stojánek | Ano |
Blatníky | Ano |
Nosič | Ano |
Nosnost | 120kg |
Hmotnost | 24,7kg |
Součást balení | RYCHLONABÍJEČKA 4A |