SPECIALIZED TURBO LEVO SL COMP CARBON 2022
Tarmac BLACK
Specialized TURBO LEVO SL COMP CARBON 2022 je superlehké trailové kolo v karbonovém rámu na 29" kolech. Turbo Levo SL nové, lehké eMTB, které využívá rychlou a živou jízdu StumpJumperu… a dodává jen tolik síly, kolik je potřeba, aby všem nakopalo zadek. Díky chytrému výběru vybavení přináší Levo SL Comp Carbon to nejlepší za tu nejlepší cenu.
JSI TO TY… JEN JEDEŠ RYCHLEJI… A DÁL .
Lehký a citlivý karbonový rám inspirovaný kolem Stumpjumper je zárukou čisté jízdní kvality a ovladatelnosti. Rám s asymetrickým designem a geometrií s velice dobře vyváženou tuhostí a 150 mm plynulého, na zakázku laděného odpružení, což přináší ideální poměr pohodlí a ovladatelnosti. Toto kolo bylo navrženo, aby se na něm dalo pořádně vyblbnout, proto byl zvolen nízký střed, dlouhá horní rámová trubka a krátké řetězové vzpěry. Také došlo k vylepšení kinematiky rámu, aby bylo odpružení citlivější i na malých nerovnostech a přesto bylo schopno zvládnout velké nárazy, aniž by se škrtalo o zem.
Zakázkově vyrobený motor Specialized SL 1.1 uložený v hořčíkovém pouzdře s velmi nízkou váhou 1,95Kg zesiluje Vaše šlapání o 180% čímž se odlišuje od konkurence, která na úkor velké hmotnosti přidává na elektrokola čím dál težší motory a baterie za účelem zvýšení síly nebo prodloužení dojezdu. Toto kolo je ideální pro toho, kdo ještě nechce mít težký plnohodnotný eBike, ale stačí mu jen menší pomoc výměnou za mnohem nižší hmotnost celého kola.
Interní baterie Turbo Specialized má kapacitu 320Wh, ale je možné připojit externí baterii 160Wh do držáku na láhev, čímž se prodlouží dojezd o 50%. Můžete si vybrat, z jaké baterie se bude přednostně čerpat energie a po vybití extenderu jej můžete z kola sundat a pokračovat v jízdě na externí baterii. Součástí je rychlonabíječka 4A, kterou můžete baterii i s externí baterií nabíjet jak na kole tak i vyndanou mimo kolo.
Budete také nadšení z okamžitého účinku hydraulických kotoučových SRAM Guide R s předním kotoučem 200mm a zadním 1800mm, kdy v případě potřeby spolehlivě zastavíte okamžitě.
Špičková vzduchová vidlice FOX RHYTHM 34 FLOAT 29, GRIP damper, 51mm offset, 2-position sweep adjust, 15x110mm se zdvihem 150mm a zadní vzduchový tlumič FOX Float DPS Performance, 3-position adjustment, 52.5x210mm, Rx Trail Tune jsou zamykatelné a nastavitelné, kdy se dá zdvih a tuhost přesně seřídit podle váhy nebo potřeby každého jezdce.
Jednotka kola Levo - Turbo Connect Unit “TCU” je více než jen tlačítko “On-Off” - je to mozek celého kola. TCU zobrazuje stav baterie a asistenta režimů. Komunikuje také prostřednictvím ANT + / Bluetooth® s naším displejem na řídítkách (který je možné dokoupit), aby Vám zobrazoval ještě více informací o jízdě. Aplikace Mission Control umí nastavit výkon motoru přesně podle potřeby a také umí hospodařit s výdrží baterie, kde po nastavení potřebného dojezdu hospodaří s energií tak, aby jezdec požadovanou vzdálenost opravdu ujel. Nikdy se tak nestane, že Vám dojde baterie před koncem naplánované trasy.
Jízda na tomto elektrokole je odlišné od běžných levnějších elektrokol. Kolo k Vám doslova přiroste během několika málo minut a už nebudete chtít žádné jiné :-)
Horské elektrokolo není standardně vybaveno blatníky, světly, pedály, nosičem ani displejem. Jedná se o tzv. kolo na lehko připravené na opravdu náročné zacházení nejen v terénu. Všechny tyto věci se ale dají v případě potřeby dokoupit samostatně, což může být výhoda pro každého, kdo si rád vybírá příslušenství sám.
Vybírat můžete ze 4 velikostí rámu, takže je snadné zvolit velikost pro každou postavu přímo na míru.
Toto kolo máme osobně vyzkoušené a můžeme Vám jej doporučit. Lépe řečeno doporučujeme kolo vůbec nezkoušet, pokud nejste připraveni jej obratem zakoupit! Jakmile toto kolo vyzkoušíte, jiné už Vám nebude dost dobré :-)
Elektrokolo je k dispozici ve velikostech:
Středový elektromotor Specialized SL 1.1 35Nm
S hmotností pouhých 1,95 kg je lehký motor Specialized SL 1.1 uložen v hořčíkovém pouzdře a nabízí točivý moment 35Nm s maximálním výkonem 240W. Stejně jako motor Turbo Levo 2.1 má vlastní softwarové naladění od Specialized, v jehož srdci je jednotka Turbo Connect, která je namontována na horní rámove trubce a pomocí LED diod poskytuje informace o nabití baterie a režimu pomoci.
Díky řadě interních senzorů v motoru reaguje motor intuitivně na sílu a kadenci šlapání, takže čím více šlapete, tím více energie motor dodává. Maximální podpora SL 1.1 je podobná režimu Tour motoru Bosch Performance CX nebo režimu Eco motoru Turbo Levo 2.1. Proč tak málo energie? Primárním cílem vývoje pro Specialized bylo vytvořit přirozený pocit z jízdy, kde by motor nebyl zřejmý. Dodávka energie je tak hladká, že víc než cokoli jiného máte pocit, že najednou máte velmi silné nohy. Na strmých rampách je pocit z jízdy mnohem více podobný analogovému kolu než ebiku. Žádný jiný motor nedokáže tak hladký a plynulý přechod nad hranici asistence 25 km/h v nejsilnějším nastavení. K tomu pomáhá skutečnost, že SL 1.1 rampuje svůj výkon dříve než ostatní motory, takže přechod při 25 km/h je mnohem plynulejší.
Aplikace Mission Control vám umožňuje přizpůsobit všechny tři režimy pomoci vašim osobním preferencím, a to přes Bluetooth.
Motor Specialized SL 1.1 zesiluje Vaše šlapání o 180% (2x Ty).
- Typ motoru: Středový
- Výkon: 240W
- Max. točivý moment: 35 Nm
- Senzory: Interní senzory
- Váha: 1,95 kg
- Hlučnost: < 50 dB
- Označení: Specialized SL 1.1
Baterie Specialized SL1-320, fully integrated, 320Wh
a reálný dojezd
- Tuto baterii je možné nabíjet na kole. Pokud je baterie vyndávací, tak i mimo kolo. V takovém případě je držák baterie vybaven zámkem, který zabrání odcizení baterie.
- Baterie nemá paměťový efekt, tuto baterii můžete nabíjet kdykoliv, a to i po krátké jízdě.
- Životnost baterie se udává cca 1000 plných nabíjecích cyklů, tedy od 0 do 100%. Pokud dobíjíte pouze 20% jedná se o 0,2 cyklu. Pokud najedete například 50km na jedno nabití, baterie vydrží 50.000km!!!
- Baterie každý rok snižuje svojí kapacitu o cca 5-10%, podle toho jak dobře se o ní staráte a jak kvalitní články v ní jsou
- Doba nabíjení z 0 na 80% kapacity je cca 4-5 hodin (plné nabití obvykle do 6-10 hodin)
- Baterie je elektronicky chráněná proti podbití, přebití a přehřátí pomocí BMS (Battery Management System), díky čemuž je zajištěna dlouhá životnost. Jednotka BMS hlídá jednotlivké články a v případě, že se nějaký chová nestandardně, tak baterii odstaví. Proto pozor na baterie, které BMS jednotku nemají,...
Výrobci elektrokol často udávají maximální dojezd přes 100km nebo 200km, kdy se jedná o tabulkové hodnoty v ideálních podmínkách (např. váha jezdce 45kg, rovný čistý asfalt, bezvětří, hladký vzorek pneu, atd.), ale v reálu se opravdový dojezd často velmi liší. Záleží na mnoha faktorech, které ovlivňují, jak daleko s elektrokolem dojedete. Často může být dojezd i poloviční nebo ještě menší než v tabulkách,...
Nejdůležitější faktory ovlivňující dojezd
- Kapacita baterie a kvalita článků (značkové/neznačkové)
- Typ motoru (středový, zadní), typ snímače a chip (odblokování rychlosti)
- Váha jezdce a styl jízdy (aktivita)
- Stupeň síly dopomoci, vhodné přehazování a správně zvolená rychlost
- Profil trasy (kopce, rovina, težký terén)
- Nahuštění, vzorek a šířka pneumatik atd.